GRUPA I
LISTOPAD
Tematyka kompleksowa
1) Listopadowe wspomnienia 30.10.2023r. - 03.11.2023r.
2) Jesienna pogoda 06.11.2023r. - 10.11.2023r.
3) Zwierzęta domowe 13.11.2023r. - 17.11.2023r.
4) Zimno, coraz zimniej 20.11.2023r. - 24.11.2023r.
5) Kim będę gdy dorosnę? - 27.11.2023r. – 01.12.2023r.
Zadania dydaktyczno – wychowawcze
Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na temat zawodów wykonywanych przez mamę i tatę;
Zachęcanie dzieci do rozmów z rodzicami na temat ich ulubionych zabaw i zabawek z dzieciństwa;
Pogłębianie pozytywnych więzi rodzinnych;
Kształtowanie postawy szacunku wobec osób starszych;
Posługiwanie się określeniami: niższy, wyższy;
Kształtowanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej imion;
Kształtowanie nawyku prawidłowego oddechu;
Współdziałanie z rówieśnikami w zabawie;
Obdarzanie uwagą dzieci i nauczyciela podczas zabawy;
Dostrzeganie i podawanie nazw zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla późnej jesieni;
Próby tworzenia deszczowej muzyki – gra na instrumentach
Rozwijanie umiejętności językowych, zachęcanie do zabaw słowotwórczych;
Dostrzeganie kształtów i kolorów chmur; rozwijanie wyobraźni
Dostrzeganie oraz kontynuowanie regularności i rytmów;
Grupowanie elementów według wielkości
Utrwalanie nawyku oddychania prawidłowym torem oddechowym przy tworzeniu pracy plastycznej;
Wzmacnianie mięśni kręgosłupa;
Opowiadanie historyjki obrazkowej zgodnie z chronologią zdarzeń, używanie określeń: na początku, potem, na końcu;
Utrwalanie nazw ubrań
Różnicowanie wielkości: duży, większy, największy oraz mały, mniejszy, najmniejszy;
Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego;
Próby opisywania wyglądu zwierzęcia;
Rozwój mowy; zachęcanie do wypowiedzi zdaniowych
Kształtowanie potrzeby opiekowania się zwierzętami;
Rozumienie słowa opiekun;
Doskonalenie umiejętności analizy i syntezy sylabowej;
Identyfikowanie i określanie własnych emocji; radzenie sobie ze smutkiem i stresem; rozwijanie empatii
Interpretowanie muzyki poprzez ruch; doskonalenie umiejętności śpiewu;
Rozwijanie umiejętności rysowania;
Grupowanie przedmiotów ze względu na ich wielkość; przeliczanie w zakresie 1–3;
Zapoznanie z pracą weterynarza;
Doskonalenie rozpoznawania głosów zwierząt domowych;
Usprawnianie narządów mowy poprzez zabawy naśladowcze oparte na zgłoskach
Rozwijanie postawy szacunku i właściwych zachowań społecznych;
Utrwalanie nazw zwierząt;
Wzbogacanie wiedzy przyrodniczej (zimowe mieszkania zwierząt)
Doskonalenie umiejętności liczenia i porównywania liczebności zbiorów;
Poszerzenie wiedzy przyrodniczej (zwierzęta zasypiające na zimę);
Rozwijanie sprawności manualnej
Powiązanie opisu słownego z treścią obrazka;
Ćwiczenia mięśni narządów mowy na wyrazach dźwiękonaśladowczych
Poznawanie różnych materiałów; posługiwanie się określeniami: miękki, szorstki;
Rozpoznawanie i podawanie nazw zwierząt futerkowych
Poznanie zasad odpowiedzialnego dokarmiania zwierząt;