Grupa I

WRZESIEŃ

  1. JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM 3-7.09.2018 r
  2. MOJE PRZEDSZKOLE 10-14.09.2018r
  3. JESTEM SAMODZIELNY 17-21.09.2018r
  4. NASZE UMOWY 24-28.09.2018r

ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE:

  • nawiązywanie serdecznego kontaktu poprzez wzajemne poznanie się i wspólną zabawę
  • budowanie radosnej atmosfery poprzez wspólne działania
  • nauka ustawiania się w kole
  • integrowanie się dzieci poprzez wspólne działania ruchowe, rozwijanie motoryki dużej
  • reagowanie na sygnał
  • wdrażanie do systematycznego stosowania zabiegów higienicznych po zabawie i przed posiłkami
  • ćwiczenie percepcji, pamięci wzrokowej
  • uważne słuchanie tekstu czytanego
  • wypowiadanie się na temat opowiadania i swoich ulubionych zabaw
  • rozpoznawanie i nazywanie emocji
  • usprawnianie małej motoryki poprzez rysowanie, kolorowanie ograniczonej powierzchni, zabawy z masą solną, manipulowanie, naklejanie
  • wdrażanie do werbalizacji swoich potrzeb i prawidłowego reagowania w sytuacjach społecznych
  • wyrażanie swoich potrzeb werbalnie oraz w kontakcie wzrokowym
  • kształtowanie świadomości ułożenia narządów artykulacyjnych
  • rozwijanie wyobraźni przestrzennej, zachęcanie do samodzielnych działań
  • poznanie funkcji znaczka przedszkolnego, rozpoznawanie swojego znaczka w różnych miejscach
  • utrwalenie pojęć na górze, na dole, na (czymś), pod (czymś), utrwalanie pojęć w działaniu
  • wdrażanie do dobrych nawyków higienicznych
  • rozwijanie myślenia oraz pamięci poprzez rozwiązywanie zagadek literackich
  • klasyfikowanie według rodzaju
  • kształtowanie współodpowiedzialności za porządek
  • wdrażanie dzieci do stosowania zwrotów grzecznościowych w języku polskimi i obcym, zachęcanie do okazywania uprzejmości w stosunku do innych
  • odkrywanie właściwości fizycznych wybranych przedmiotów poprzez eksperymentowanie
  • doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
  • utrwalanie prawidłowego toru oddechowego
  • usprawnianie zmysłu dotyku, rozpoznawanie kształtu i faktury poprzez dotyk
  • zapoznanie z zasadami przebywania na terenie ogrodu przedszkolnego (i placów zabaw) oraz bezpiecznego korzystania ze sprzętów
  • kształtowanie postaw koleżeńskich, odwoływanie się do kodeksu grupy w trudnych sytuacjach
  • posługiwanie się określeniami: na, pod, obok, za
  • przeliczanie w zakresie dostępnym dla dzieci
  • odwzorowania liczebności zbioru (w zakresie 1–3)
  • zapoznanie z pracą policjanta, jego strojem i akcesoriami
  • zachęcanie do śpiewania piosenek, ilustrowania ich słów za pomocą symboli
  • Układanie prostych rytmów, dostrzeganie regularności
  • rozwijanie zainteresowań czytelniczych
  • kształtowanie umiejętności prawidłowego korzystania z przejścia dla pieszych z sygnalizacją świetlną
  • usprawnianie grafomotoryki poprzez kreślenie kół różnej wielkości
  • rozumienie znaczenia sygnalizacji dźwiękowej dla pojazdów uprzywilejowanych
  • tworzenie pracy za pomocą wielu środków wyrazu artystycznego
001akademia-aquafresh.png002antytyto.png003azpl.jpg004kubus.png005logo-zdrowi.jpg006logo_zajac.jpg007_szkola_w_ruchu.png008_zdrowo_jemy_zdrowo_rosniemy.png