MARZEC

TEMATY KOMPLEKSOWE
1. 04.03.2024r.- 08.03.2024r. – ,,Podróż w kosmos”
2. 11.03.2024r. – 15.03.2024r. - ,,Marcowe eksperymenty”
3. 18.03.2024r. - 22.03.2024r. - ,,Pogoda marcowa!”
4. 25.03.2024r. - 29.03.2024r. - ,,Wielkanoc”

Cele wychowawczo-dydaktyczne:
● rozwijanie zainteresowania różnymi zjawiskami pogodowymi,
● doskonalenie umiejętności dodawania,
● stworzenie przedszkolnego ogródka,
● rozwijanie wiedzy przyrodniczej.
● wie, dlaczego niektóry przedmioty toną, a inne unoszą się na wodzie,
● rozwijanie logicznego myślenia,
● kształtowanie umiejętności rozwiązywania sytuacji problemowych,
● rozwijanie mowy,
● budzenie zainteresowania literami,
● analiza i synteza na poziomie głoski i sylaby.
● rozwijanie umiejętności przeliczania w zakresie 8,
● doskonalenie umiejętności matematycznych,
● rozwijanie sprawności fizycznej,
● zapobieganie pogłębianiu się wad postawy.
● rozwijanie słuchu muzycznego,
● kształtowanie percepcji słuchowo-ruchowej,
● zapoznanie z wybranymi sportami zimowymi,
● rozwijanie sprawności fizycznej,
● zapobieganie pogłębianiu się wad postawy,
● rozwijanie zainteresowań badawczych,
● badanie właściwości śniegu i lodu.
● rozwijanie sprawności manualnej,
● rozwijanie wrażliwości na sztukę,
● wykonywanie eksperymentów graficznych,
● integracja grupy.
● zwracanie uwagi na kulturę spożywania posiłków;
● samodzielne rozbieranie się i ubieranie oraz dbanie o swoją garderobę;
● pełnienie dyżurów, np. przy nakrywaniu do posiłków;
● porządkowanie po sobie miejsca zabaw, pracy i spożywania posiłków;
● dbanie o porządek na półkach indywidualnych.
● rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych i ćwiczeń gimnastycznych);
● wykonywanie czynności wymagających zaangażowania mięśni dłoni, np. lepienie z plasteliny, zgniatanie i zaginanie papieru, wycinanie, wydzieranie;
● wyrażanie i nazywanie różnych emocji podczas zabaw;
● określanie sytuacji wywołujących różne emocje, np.: radość, złość, smutek, strach;
● radzenie sobie z emocjami poprzez udział w zabawach, rozmowach, słuchaniu wybranych utworów literackich;
● dostrzeganie potrzeb innych, szanowanie ich;
● poznawanie zagadnień związanych z kosmosem,
● budzenie zainteresowania literami,
● analiza i synteza na poziomie głoski i sylaby.
● odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 9,
● wszechstronny i harmonijny rozwój organizmu.
● rozwijanie umiejętności wykonywania świadomych ruchów w przestrzeni,
● utrwalanie wiadomości na temat pojazdów kosmicznych,
● zdobywanie informacji na temat pracy w laboratorium,
● rozwijanie umiejętności prowadzenia obserwacji,
● rozwijanie dziecięcej ciekawości.
● rozwijanie umiejętności wyciągania wniosków.
● rozwijanie swobody ruchów podczas zabawy,
● poszerzanie wiedzy dzieci,
● rozwijanie umiejętności prowadzenia obserwacji.
● poznawanie właściwości magnesu.
● kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych, np. związanych ze świętami Wielkanocnymi;
● zapoznanie ze staropolskim zwyczajem,
● zapoznanie z czynnikami potrzebnymi do wzrostu rośliny,
● wykonanie grupowej hodowli.