MAJ

Tematyka kompleksowa
1) Nasze uczucia – 06.05.2024 – 10.05.2024
2) Na majowej łące – 13.05.2024 – 17.05.2024
3) Tajemnice świata – 20.05.2024 – 24.05.2024
4) Moja rodzina – 27.05.2024 – 31.05.2024

Zadania dydaktyczno – wychowawcze
 Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za przyrodę.
 Pogłębianie wiadomości o środowisku przyrodniczym jakim jest łąka i jej mieszkańcy.
 Poznanie poszczególnych owadów żyjących na łące oraz ich budowy (biedronka, motyl).
 Rozwija zainteresowania przyrodnicze.
 Tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez eksperymentowanie.
 Zapoznanie ze sposobami radzenia sobie ze smutkiem.
 Kształtowanie postaw prospołecznych, wdrażanie do empatii.
 Rozwijanie umiejętności nazywania i rozmawiania o emocjach.
 Zapoznanie ze sposobami radzenia sobie ze strachem.
 Doskonalenie pamięci przez naukę krótkich rymowanek.
 Kształtowanie umiejętności wyrażania emocji przez malowanie.
 Rozpoznawanie nastrojów muzycznych.
 Uwrażliwienie na potrzeby innych.
 Kształtowanie umiejętności wyrażania emocji przez ruch i muzykę.
 Usprawnianie umiejętności ruchowych poprzez taniec.
 Dostrzeganie roli taty i mamy w życiu dziecka.
 Poznanie roli poszczególnych członków rodziny.
 Poznanie roli i wartości rodziny.
 Rozwijanie mowy poprzez swobodne wypowiadanie się na temat swoich rodziców.
 Podawanie nazw członków rodziny.
 Zachęcanie do pomagania rodzicom w codziennych obowiązkach.
 Poznanie wartości obdarowywania najbliższych upominkami.
 Poznanie roli rodziny w życiu każdego z jej członków.
 Ukazanie piękna bycia częścią rodziny.
 Ukazanie wartości spędzania czasu wolnego w rodzinie.
 Poznanie nazw członków bliższej i dalszej rodziny w języku polskim i angielskim.
 Poszerzanie słownictwa o nowe pojęcia związane z kosmosem: nazwy planet, Układ Słoneczny, astronom, rakieta, astronauta, teleskop, gwiazdozbiór, prom kosmiczny.
 Wie, że „Ziemia krąży wokół słońca”.
 Rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej.
 Kształtowanie umiejętności wykorzystywania różnych materiałów w pracy plastycznej.
 Rozwijanie mowy i koncentracji uwagi – opowiadanie historyjki obrazkowej zgodnie z chronologią zdarzeń.
 Nabywanie sprawności ruchowej i zwinności.
 Rozróżnianie dźwięków cichych i głośnych w trakcie zabaw z instrumentami perkusyjnymi.
 Reagowanie na umówione sygnały.
 Kształcenie słownika czynnego dzieci.
 Doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach.
 Rozwijanie cierpliwości, kreatywności i koncentracji.
 Zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas zabaw.
 Usprawnianie aparatu artykulacyjnego oraz narządów mowy.