GRUPA I
MAJ
Tematyka kompleksowa
1) Nasze uczucia – 06.05.2024 – 10.05.2024
2) Na majowej łące – 13.05.2024 – 17.05.2024
3) Tajemnice świata – 20.05.2024 – 24.05.2024
4) Moja rodzina – 27.05.2024 – 31.05.2024
Zadania dydaktyczno – wychowawcze
Rozwijanie poczucia odpowiedzialności za przyrodę.
Pogłębianie wiadomości o środowisku przyrodniczym jakim jest łąka i jej mieszkańcy.
Poznanie poszczególnych owadów żyjących na łące oraz ich budowy (biedronka, motyl).
Rozwija zainteresowania przyrodnicze.
Tworzenie okazji do poznawania rzeczywistości przyrodniczej poprzez eksperymentowanie.
Zapoznanie ze sposobami radzenia sobie ze smutkiem.
Kształtowanie postaw prospołecznych, wdrażanie do empatii.
Rozwijanie umiejętności nazywania i rozmawiania o emocjach.
Zapoznanie ze sposobami radzenia sobie ze strachem.
Doskonalenie pamięci przez naukę krótkich rymowanek.
Kształtowanie umiejętności wyrażania emocji przez malowanie.
Rozpoznawanie nastrojów muzycznych.
Uwrażliwienie na potrzeby innych.
Kształtowanie umiejętności wyrażania emocji przez ruch i muzykę.
Usprawnianie umiejętności ruchowych poprzez taniec.
Dostrzeganie roli taty i mamy w życiu dziecka.
Poznanie roli poszczególnych członków rodziny.
Poznanie roli i wartości rodziny.
Rozwijanie mowy poprzez swobodne wypowiadanie się na temat swoich rodziców.
Podawanie nazw członków rodziny.
Zachęcanie do pomagania rodzicom w codziennych obowiązkach.
Poznanie wartości obdarowywania najbliższych upominkami.
Poznanie roli rodziny w życiu każdego z jej członków.
Ukazanie piękna bycia częścią rodziny.
Ukazanie wartości spędzania czasu wolnego w rodzinie.
Poznanie nazw członków bliższej i dalszej rodziny w języku polskim i angielskim.
Poszerzanie słownictwa o nowe pojęcia związane z kosmosem: nazwy planet, Układ Słoneczny, astronom, rakieta, astronauta, teleskop, gwiazdozbiór, prom kosmiczny.
Wie, że „Ziemia krąży wokół słońca”.
Rozwijanie sprawności manualnej i inwencji twórczej.
Kształtowanie umiejętności wykorzystywania różnych materiałów w pracy plastycznej.
Rozwijanie mowy i koncentracji uwagi – opowiadanie historyjki obrazkowej zgodnie z chronologią zdarzeń.
Nabywanie sprawności ruchowej i zwinności.
Rozróżnianie dźwięków cichych i głośnych w trakcie zabaw z instrumentami perkusyjnymi.
Reagowanie na umówione sygnały.
Kształcenie słownika czynnego dzieci.
Doskonalenie umiejętności przeliczania na konkretach.
Rozwijanie cierpliwości, kreatywności i koncentracji.
Zachęcanie do cierpliwego oczekiwania na swoją kolej podczas zabaw.
Usprawnianie aparatu artykulacyjnego oraz narządów mowy.