Archiwum 2015/2016 - Zajęcia dodatkowe
Zajęcia dodatkowe dla dzieci w Przedszkolu nr 16
im. Jana Brzechwy w Koninie
w roku szkolnym 2015/2016
Zajęcia rytmiczne dla dzieci z gr. II,III,IV,V,VI,VII
- - prowadząca Pani Wioleta Rzemyszkiewicz /instruktor MDK/
Dzień tygodnia: czwartek
Zajęcia taneczne dla dzieci z gr. VI i VII
- prowadząca Pani Marzena Prusak /nauczyciel/
- Dzień tygodnia:
poniedziałek, środa w gr. - VI
wtorek, czwartek w gr. -VII
Zajęcia artystyczne dla dzieci z gr. II,VI,VII
-prowadząca Pani Edyta Plucińska - Bednarkiewicz /nauczyciel/
Dzieni tygodnia:
poniedziałek: gr. VII
wtorek: gr. II, VI
czwartek: gr. VI,VII
Zajecia plastyczne dla dzieci 5,6 letnich
- prowadząca Pani Marta Kornalska /instruktor MDK/
dzień tygodnia:
środa w gr. IV,VII
czwartek w gr.V,VI
Zajęcia logopedyczne
-prowadząca Pani Małogorzata Zasadzka /logopeda dyplomowany, instruktor MDK/
Dzień tygodnia: piątek
Katecheza dla dzieci z gr VI - VII
-prowadząca Pani Wioletta Ławniczak - Fritz /nauczyciel katecheta/
Dzień tygodnia: poniedziałek, środa
Koncerty, teatrzyki.
Zajęcia z języka angielskiego dla dzieci z gr. II,III,IV,V,VI,VII
- prowadząca Pani Natalia Kwiatkowska /nauczyciel/
Dzień tygodnia:
poniedziałek gr. IV
wtorek i czwartek gr. VI,VII
środa w gr. II, III
Arteterapia prowadząca Pani Emilia Dębińska /nauczyciel/
Dzień tygodnia: wtorek, czwartek
Zajęcia socjoterapeutyczne Pani Agnieszka Lalik /nauczyciel/
dzień tygodnia: czwartek w gr. VI
Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne Pani Agnieszka Lalik /nauczyciel/
dzień tygidnia: czwartek w gr. VI
Zajęcia dodatkowe
Plan zajęć dodatkowych – popołudniowych w grupach I – VII 2023/2024
Plan zajęć dodatkowych – popołudniowych w grupie Jeżyki
Poniedziałek: • "To co mnie otacza" - sensoryczne zabawy pobudzające zmysły w duchu Montessori. A.Lalik
Wtorek: • "Moje zwinne rączki" - program wspierający rozwój motoryki. P. Andrzejczak
Środa: • "Mówię i oddycham" - profilaktyka logopedyczna. A. Lalik
Czwartek: • "Muzyka bawi i rozwija" - zabawy umuzykalniające. P. Andrzejczak
Piątek: • "Jeżyk Michałek w świecie uczuć i emocji" - opowiadania i słuchowiska rozwijające umiejetności społeczne. A. Lalik
Plan zajęć dodatkowych – popołudniowych w grupie Żyrafki
Poniedziałek: • "Mamy sprawne rączki” – ćwiczenia z zakresu małej
motoryki kształtujące sprawność dłoni i palców. H. Matuszak
Wtorek: • „Matematyka Smyka” – zabawy rozwijające logiczne myślenie i sprawności językowe.
Realizacja programu autorskiego. Dyrektor U. Drzewiecka
Środa: • "Moje emocje” – nauka odczytywania i nazywania emocji.
Rozwijanie akceptowanych form zachowań i umiejętności komunikacyjnych.
Realizacja innowacji pedagogicznej. D. Kubiak
Czwartek: • „Jestem małym artystą” – zajęcia plastyczne lub techniczne wyzwalające dyspozycje twórcze. H.Matuszak
Piątek: • Tańczymy i śpiewamy –zabawy muzyczne i taneczno –ruchowe –rozwijające koordynację wzrokowo – ruchową
KDS – wg M. Bogdanowicz. D. Kubiak
Plan zajęć dodatkowych – popołudniowych w grupie Zajączki
Poniedziałek: •Praca odimienną metodą Ireny Majchrzak.
•Zabawy i ćwiczenia relaksacyjne. E.Karmowska
WTOREK: •Ćwiczenia i zabawy rozwijające sprawność manualną dzieci w oparciu o program własny „Moje zwinne rączki”.
•Zabawy muzyczno- ruchowe. A. Latek
ŚRODA: •Ćwiczenia i zabawy relaksacyjne w oparciu o program własny „Pod chmurką”.
•Zabawy rozwijające logiczne myślenie z elementami kodowania. E. Karmowska
CZWARTEK: •„Bajki z 4 stron świata – rozczytajmy maluchy” modelowanie pasji czytelniczych.
•Zabawy plastyczno-senosoryczne – rozwijanie kreatywności i sprawność manualną. A. Latek
PIĄTEK: •Ćwiczenia i zabawy rozwijające sprawność manualną dzieci w oparciu o program własny „Moje zwinne rączki”.
•Zabawy muzyczno- ruchowe z wykorzystaniem gumy sensorycznej. E. Karmowska
Plan zajęć dodatkowych – popołudniowych w grupie Sówki
Poniedziałek: • „Kodowanie na dywanie"- rozwijanie zainteresowań i umiejętności dzieci z wykorzystaniem maty do kodowania.
•Czytanie dzieciom bajek z literatury dziecięcej. J. Sikora
Wtorek: • „ Gimnastyka buzi i języka" - ćwiczenia i zabawy narządów mowy, rymowanki,wierszyki.
• Zabawy muzyczno - ruchowe z wykorzystaniem chusty i gumy sensorycznej. A.Urbańska
Środa: • „Realizacja innowacji predagogicznej "Piękna nasza Polska cała".
•Zabawy dydaktyczne i sensoryczne. J.Sikora
Czwartek: • Realizacja innowacji pedagogicznej" Baw się i ucz z językiem niemieckim" - Sówkowe zabawy z językiem.
•Zabawy muzyczno - ruchowe z wykorzystaniem chusty i gumy sensorycznej. A. Urbańska
Piątek: • Realizacja programu "Mali Einsteini" - eksperymenty i obserwacje.
•Utrwalenie wiadomości i umiejętności z całego tygodnia. J. Sikora
Plan zajęć dodatkowych – popołudniowych w grupie Myszki
Poniedziałek: • "Muzyczne popołudnia”- zabawy muzyczno- rytmiczne.
• Praca indywidualna wg potrzeb. N. Kwiatkowska
Wtorek: •,,Ciszej, spokojniej, uważniej”- zabawy wyciszające.
• Praca indywidualna wg potrzeb. K. Kasprzak
Środa: •,,Mali Angliści”- zabawy z językiem angielskim.
• Praca indywidualna wg potrzeb. N. Kwiatkowska
Czwartek: •"Muzykę słyszymy- litery widzimy” – zabawy przygotowujące do nauki czytania
• Praca indywidualna wg potrzeb. K. Kasprzak
Piątek: • "Zajęcia z zakresu integracji sensorycznej pt. ,,Przedszkolaki dobrze funkcjonują, gdy ruch i zmysły się integrują”
• Praca indywidualna wg potrzeb. N. Kwiatkowska
Plan zajęć dodatkowych – popołudniowych w grupie Misie
Poniedziałek: • "W kraine emocji" - zabawy wspierające rozwój społeczno - emocjonalny dzieci 6- letnich. M.Pik
Wtorek: • "Ciszej, spokojniej, uważneiej" - zabawy relaksacyjne w trosce o zdrowie psycho-fizyczne.
Doskonalenie umiejetności uspakajania się, wyciszania oraz opanowania sztuki koncentracji. K.Kolska
Środa: • "Bose stopki" - joga dla dzieci. Zabawy rozwijające harmonijny rozwój ciała. M. Pik
Czwartek: • „Podróż z ksiażką" - czytanie dzieciom utworów z literaturydzieciecej. Rozbudzenie zainteresowań książką,
wyrabianie nawyku czytania i szanowania książki. K. Kolska
Piątek: • "Mały artysta" - inspiracje i kreacje" poznanie różnorodnych technik plastycznych. M. Pik
Plan zajęć dodatkowych – popołudniowych w grupie Biedronki
Poniedziałek: • Zabawy relaksacyjne. K. Wojciechowska
Wtorek: • "Artystyczny świat Biedronek" - realizacja treści programu. M. Prusak
Środa: • „Zabawy z chusta animacyjną". K. Wojciechowska
Czwartek: • Kodowanie na dywanie. M. Prusak
Piątek: • „Z książką mi do twarzy" - rozwijanie zainteresowań czytelniczych. K. Wojciechowska
Archiwum 2016/2017 - Zajęcia dodatkowe
Zajęcia dodatkowe dla dzieci w Przedszkolu nr 16
im. Jana Brzechwy w Koninie
w roku szkolnym 2016/2017
1. Zajęcia rytmiczne dla dzieci 3-6 letnich z gr. I - VII
- prowadząca Pani Justyna Wysocka /instruktorMDK/
2. Zajęcia plastyczne dla dzieci 5,6 letnich
- prowadząca Pani Sylwia Jaskólska /instruktorMDK/
Dzień tygodnia: piątek
3. Język angielski "Mali Angliści" dla 5-6 letnich z gr. IV,V,VI,VII,
- prowadząca Pani Natalia Kwiatkowska
4. Zajęcia artstyczne dla dzieci 4 -letnich z gr. III
- prowadząca Pani Edyta Plucińska - Bednarkiewicz /nauczyciel/
5. Zajęcia artystyczne dla dzieci 5,6 letnich
- prowadząca Pani Jolanta Sikora /nauczyciel/
6. Zajęcia taneczne dla dzieci 5,6 letnich
- prowadząca Pani Ewa Karmowska /nauczyciel/
7. Zajęcia logopedyczne dla dzieci 5,6 letnich
- prowadząca Pani Marzena Prusak /logopeda/
8. Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne
- prowadząca Pani Emilia Dębińska /nauczyciel/
9. Zajęcia socjoterapeutyczne w gr.VI
- prowadząca Pani Edyta Plucińska - Bednarkiewicz /nauczyciel/
10. Katecheza dla dzieci z grup IV - VII
- prowadząca Pani Wioleta Ławniczak Fritz /nauczyciel katecheta/
Dzień tygodnia: poniedziałek, środa
Ponadto nauczycielki w swoich grupach prowadzą dodatkowe zajęcia z dziećmi:
* w gr. II - zajęcia przyrodnicze "mali odkrywcy",
* w gr. III - zajęcia plastyczne "Przygoda ze sztuką",
* w gr. V - zajęcia przyrodniczo - badawcze "Mali Einsteini",
* w gr. VI zabawy matematyczne "Matematyka Smyka",
* w gr. VII - zajęcia językowe "Mali Anglisci",
* w gr. I - zajęcia muzyczno - ruchowe "Wesołe Biedronki" - słucham, tańczę i śpiewam"
* w gr. III - zajęcia "Badam, doświadczam, wspóldziałam z innymi" prowadzonych Metodą Ruchu Rozwijającego
W. Sherborne oraz metodą integracji sensorycznej "Sensoryka dla Smyka".