MAJ

TEMATYKA KOMPLEKSOWA:

1. Symbole narodowe – 29.04.2024r.- 02.05.2024r
2. Polska moja ojczyzna – 06.05.24r – 10.05.2024r.
3. Wrażenia i uczucia – 13.05.24r – 17.05.2024r.
4. Święto rodziców – 20.05.24r. – 24.05.2024r.
5. W krainie muzyki – 27.05.24r. -31.05.24r.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
• rozwijanie mowy,
• wskazywanie różnic między miastem a wsią,
• obserwowanie zmian, jakie zaszły w najbliższej okolicy,
• poznawanie nazw pobliskich ulic,
• rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania w zakresie 10,
• przedstawianie działań w zapisie,
• rozwijanie sprawności fizycznej,
• kształtowanie poczucia rytmu,
• rozwijanie umiejętności wokalnych,
• rozwijanie sprawności manualnej,
• zapoznanie z herbem swojej miejscowości,
• przygotowanie kącika regionalnego,
• zapoznanie z wyrobami rękodzielnictwa,
• poznawanie nazw wybranych, ginących zawodów,
• kształtowanie poczucia przynależności narodowej
• poznawanie historii powstania Warszawy,
• rozwijanie aktywności twórczej,
• porównywanie ilości płynów w dwóch różnych butelkach za pomocą wspólnej miary,
• poznawanie miary płynów,
• zapoznanie z wyglądem mapy Polski,
• zapoznanie z nazwami państw należących do UE,
• zachęcanie do przygotowywania prostych posiłków,
• określanie, jakie produkty potrzebne są do wykonania pizzy,
• zapoznanie ze zwierzętami żyjącymi na łące oraz z rosnącymi tam roślinami,
• dostrzeganie piękna majowej przyrody,
• rozwijanie umiejętności szeregowania,
• reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne,
• poznawanie budowy biedronki,
• obserwowanie roślin i zwierząt w naturalnym środowisku,
• zabawy na świeżym powietrzu,
• rozwijanie zainteresowania przyrodą,

• poznawanie nazw wybranych roślin zielnych
• rozwijanie pamięci,
• zachęcanie do sprawiania bliskim przyjemności,
• rozwijanie słuchu fonematycznego,
• zachęcanie do wspólnej zabawy z rodzicami.
• opisywanie wyglądu rodziców; podawanie ich charakterystycznych cech (wygląd, charakter)
• podawanie informacji na temat pracy zawodowej rodziców
• określanie czynności wykonywanych w domu przez poszczególnych członków rodziny
• podawanie przybliżonych dat świąt rodziców i świąt dziadków
• aktywne uczestniczenie w organizowaniu świąt rodzinnych (np. Dnia Matki itp.) na terenie przedszkola (dekorowanie sali, przygotowywanie zaproszeń, poczęstunku itp.).
• zachęcanie do obserwowania przyrody w różnych porach roku, w różnych miejscach i w różnym czasie.
• poznawanie łąki wiosną wszystkimi zmysłami; oglądanie, wąchanie, słuchanie odgłosów z zamkniętymi oczami
• poznawanie wybranych owadów i ich roli w rozwoju roślin
• poznawanie etapów rozwojowych, np. żaby, motyla
• wyjaśnianie znaczenia barwy ochronnej w życiu zwierząt.
• wyjaśnianie znaczenia pszczół i mrówek dla człowieka i przyrody.
• kojarzenie liczby wyrażonej liczebnikiem z odpowiednią cyfrą
• poznawanie cyfr: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, i liczby 10; znaków: <, >, = oraz stosowanie ich w sytuacjach zadaniowych.
• kojarzenie dodawania z przybywaniem elementów, a odejmowania – z ich ubywaniem
• dodawanie i odejmowanie w zakresie 10, z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych.