MAJ

Tematyka kompleksowa:
6 – 10 . 05. – „Puk, puk, to ja , sztuka”.
13 – 17. 05. – „Co w trawie piszczy?”.
20 – 24. 05. – „Moja mama i mój tata”.
27 – 31. 05. – „Czego dzieci potrzebują do szczęścia?”.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

• rozwijanie mowy,
• rozwijanie sprawności manualnej,
• rozwijanie sprawności fizycznej,
• kształtowanie poczucia rytmu,
• rozwijanie zdolności wokalnych, tanecznych,
• integrowanie dzieci,
• rozwijanie umiejętności liczenia,
• rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
• opanowanie tekstu i melodii piosenki,
• rozwijanie mowy i myślenia,
• rozwijanie słuchu fonematycznego,
• rozwijanie słuchu fonematycznego
• dzielenie wyrazów na sylaby,
• rozwijanie koncentracji uwagi podczas działań,
• zachęcanie do uczestniczenia w zabawach badawczych,
• poznawanie swoich możliwości,
• odkrywanie nowych liter i liczb,
• budzenie zainteresowania literami,
• dokonywanie analizy i syntezy na poziomie głoski i sylaby,
• rozwijanie sprawności fizycznej,
• wszechstronne i harmonijne rozwijanie organizmu,
• utrwalenie wiadomości na temat dbania o higienę osobistą,
• rozwijanie zainteresowań badawczych,
• zapoznanie z wybranymi instrumentami muzycznymi,
• rozbudzanie zainteresowań muzyką,
• poznawanie zawodów związanych z produkcją telewizyjną i filmową,
• zapoznanie ze strukturą makaronu suchego i ugotowanego,
• rozwijanie współpracy w grupie,
• zapoznanie ze związkiem frazeologicznym Jeden za wszystkich – wszyscy za jednego.

Świat wartości - wartości społeczno-moralne
• rozpoznawanie i nazywanie takich wartości, jak: miłość, dobro, przyjaźń, prawda, szacunek, szczęście,
• uczciwość, odwaga, tolerancja itp.
• niewyśmiewanie innych, nie chwalenie się bogactwem
• pomaganie młodszym, starszym i tym, którzy potrzebują pomocy
• przestrzeganie norm współżycia opartych na wartościach
• używanie zwrotów grzecznościowych w grupie,
Dziecięce relacje
• dostrzeganie potrzeb innych dzieci, szanowanie ich
• uwrażliwianie na krzywdy, kłopoty, trudności innych dzieci
• pojmowanie charakteru kontaktu społecznego, jakim jest przyjaźń
• szanowanie odmienności innych dzieci,
• szanowanie prywatności innych; niebranie cudzych rzeczy bez pozwolenia,
• rozwijanie umiejętności uczestnictwa we wspólnej zabawie,
• poznawanie informacji o kolegach i koleżankach,
• wdrażanie do świata wartości
• definiowanie pojęcia „przyjaźń”,
• zapoznanie z wyglądem dzieci z różnych zakątków świata,
Przyroda
• obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie,
• wykonywanie eksperymentów badawczych,
• wykonanie instrumentu z recyklingu,
• zapoznanie z problemem zanieczyszczenia mórz i oceanów,
• wzbogacenie wiedzy dzieci o zwierzętach zamieszkujących morza i oceany,
• zapoznanie ze zwierzętami zamieszkującymi pola i lasy,
• określanie znaczenia barw ochronnych w życiu zwierząt,
• poznawanie nazw zwierząt i kwiatów spotykanych na łące,

Przygotowanie do pisania
• odróżnianie druku od pisma
• dysponowanie sprawnością całego ciała, w tym sprawnością rąk
• wykonywanie ćwiczeń grafomotorycznych
• budzenie zainteresowania podejmowaniem prób pisania.
Elementy matematyki
Orientacja przestrzenna
• poruszanie się pod dyktando nauczyciela,
• tworzenie zbiorów, okrywanie zapisu liczby,
• poruszanie się wg kodu,
• rozwijanie umiejętności dopełniania do określonej liczby,
• zapoznanie z monetami i banknotami,
• rozwijanie umiejętności rozwiązywania zadań tekstowych,
Liczenie
• porównywanie liczebności zbiorów,
• dodawanie i odejmowanie w zakresie 1
0.